fredag 24 april 2009

Fredag 24/4

God kväll!
På förmiddagen hade jag fått ett mail från revisorn, som önskade lite kompletteringar. Skannade in lämpliga papper och skickade tillbaka så nu är allt frid och fröjd.
När jag justerade kantmaskinen kom två cyklister. Det var Laila och Thomas som var ute på en motionstur. De stannade kvar på en kaffetår.
Lunch som vanligt i Filipstad. Tillbaka igen blev det trädgårdsarbete. När jag var klar med baksidan och tänkte sluta för dagen kom Birgit. Hon hade hållit på i trädgården hela dagen och var lite sliten. Vi gick ner till sjön och hon fick prata av sig under säkert en timme. Jag vet nog mest i Nykroppa om hennes ungdom, en mamma som dog 27 år gammal, hushållerskor, arbetsliv, Amerikaarv och släkt i Timmernabben.
Elisabeth Jennekvist dök upp vid 18-tiden. Hon hade ringt på förmiddagen och ville låna kantmaskinen för hon skulle anlägga en rabatt i gräsmattan och maskinen skulle underlätta när hon skar upp i mattan.
Kajsa ringde och inbjöd mig på en bankträff, som de skulle på. Tyvärr fick jag säga nej eftersom jag troligen har Floridafrämmat den dagen.
Kvällen för övrigt har varit TV-tittande. Lite här och lite där.
God natt på er!

Inga kommentarer: