lördag 11 april 2009

Lördag 11/4 (Påskafton)

Blåsippan ute i backarna står....

God kväll!
Återigen en underbar dag. Solen skiner, nästan ingen vind och fåglarna kvittrar och undersöker holkarna. Det är vad man upplever när man går på tomten ner mot sjön.
Tänkte först elda ris, men eftersom jag visste att jag skulle bort på eftermiddagen fick det vänta. Jag vill vara hemma hela dagen när jag gör det för att vara säker på att det inte händer något otrevligt. Rensade istället ur växthuset, det var också nödvändigt. Såg första blåsippan på tomten så nu är det inte så många vårtecken kvar att leta efter.
Lotta kom och hälsade på med påskgubben Viktor. Han hade somnat i bilen , men han vaknade så småningom till och var vild som vanligt.
Sedan var det att åka iväg till Susanne för påskmat. De var hemma samtliga och det blev en trevlig samvaro.
Nu skall jag titta på TV för första gången idag. Det blir antagligen Robinson, åtminstone till att börja med. Janne ringde just, de hade diskuterat något, och ville ha rätt svar och då ringer man ju en vän.

God natt på er!

Inga kommentarer: