lördag 25 april 2009

Lördag 25/4

Penseérna planterade.
God kväll!
Man börjar bli van. Strålande sol och jättefin morgon. Ringde Åsa och gratulerade henne på sin födelsedag. Kom överens om att fira henne när Markus fyller i maj.
Kände att energien fanns i kroppen och passade då på att städa köket och hallen. Tom vattentorkade så det kändes riktigt fräscht. När jag ändå höll på tvättade jag också bilen. Den var inte direkt smutsig men dammig.
Kom in och fick se att Ann-Marie hade ringt och ringde därför upp henne. Allt var bra och Harry var nere i Skåne med sin kompis Jan.
Åkte in till Filipstad och köpte blommer till Elisabeth eftersom hon hade mottagning på sin 50-årsdag. Fyller på måndag.
Åkte upp till Anita och planterade blommorna på graven.
Till Filipstad och uppvaktade Elisabeth tillsammans med hennes släktingar, ett 20-tal. Det var trevligt och dessutom god mat, som Ulla Kjellemar till stor del låg bakom.
När jag kom hem var det underbart väder och jag kunde inte låta bli utan gick ner till sjön och bara satt och tittade ut över sjön och lyssnade på fåglarna. Tänk att få bo som man gör.
Tittade på Sveriges premiärmatch i hockey-VM mot Österrike när telefonen ringde. Det var Kjell-Åke som ville prata bort en stund. De väntade en hög med lärare på lunch så samtalet blev inte så långt, men när jag kom tillbaka till TV:n var det 3-0, slutresultatet blev 7-1 till Sverige.
God natt på er!

Inga kommentarer: