måndag 27 april 2009

Måndag 27/4

Thom och Maggie Richárd Florida, Thom och Margareta Nykvarn.

God kväll!
Morgongympa i full fart. Ingen pensionärsgymnastik här inte.
Skyndade hem eftersom jag väntade besök av dotter och barnbarn, med respektive, till förra ägaren av vårt hus, Jakenberg. Den äldre hade fyllt 70 år i lördags och sonen med fru hade kommit hem. Sonen hade haft önskemål om att få komma och se platsen där han tillbringat sina somrar.
När jag diskuterade med Elisabeth om vad jag skulle bjuda dem på föreslog hon mat. Hon tyckte jag skulle ta lax i ugnen. Detta eftersom de hade åkt bil i ca tre timmar och kom vid lunchtid.
Jag handlade och började förbereda. Då kom de redan före halv elva så jag hade inte kommit så långt. Vi tittade runt inomhus. De var imponerade av renoveringarna vi gjort i köket och badrummet. Sedan fick de gå ut och jag körde igång med maten. Efter ett tag anslöt jag mig till dem och de var också nöjda med båthuset. Något de hade haft problem med varje år.
Maten passade utmärkt och de åt med god aptit och de var glatt överraskade över att få mat. De skulle åka över Nora hem och nu slapp de stanna på vägen för att äta. Efter kaffe begav de sig iväg strax efter halv två. Nu har man ytterligare en adress i USA som kan besökas. Sonen var pilot och jag var inbjuden till sigtseeing via luften.
När de åkt vittjade jag mjärden. Ett tjugotal abborrar, varav jag valde ut tretton, som jag lämnade till Birgit.
Tvättade bilen efter gårdagens regn och tog därefter en tur till Janne och Monica. Jag hade inte hört något från dem på lång tid.
Det blev kaffe och glass innan jag återvände hem och såg Lettland slå Sverige i straffläggningen efter 2-2 i full tid och efter förlängning..
Ni får ha en god natt!

Inga kommentarer: