lördag 4 april 2009

Lördag 4/4

Isen fortfarande tjock, men mjuknar betydligt på eftermiddagen i den flödande solen.
Förra året var Östersjön isfri vid denna tidpunkt.
God kväll!
Under förmiddagen innan temperaturen kommit upp i behaglig nivå passade jag på att göra betalningar för Invest och mig själv.
När jag gick ut för att åka till Filipstad för lunch kom Birgit på väg ner till sjön för att sola vid båthuset.
På Louise kom 70-talets chef för miljökontoret fram och pratade. Vi hade haft våra duster på Fimek-tiden. Han hade nu mist sin tredje fru-sambo. Den senaste för någon månad sedan.
Köpte en kruka med påskliljor och ställde hos Anita.
Efter lunchen gick jag ner till sjön och pimplade i det fina vädret. Det nappade inget vidare, men det blev i alla fall fyra stycken. Gick ner till Birgit. På vägen mötte jag henne med sitt nya fordon, som hon var ute och provkörde. En rollator modell 2009.
Tittade ett tag på Elfsborg - Hammarby i deras premiärmatch för säsongen. Efter ett tag gick jag ut och rensade undan lite ris och lade på den kommande brasan.
Kvällen fick bli Robinson och filmen "Vid din sida", som just nu pågår.
God natt på er!

1 kommentar:

Anonym sa...

Den här bilden gillade jag super starkt. Du har blicken med dig.
Kram Susanne