onsdag 15 april 2009

Onsdag 15/4

God kväll!
Idag skulle jag till vårdcentralen för provtagning. Detta innebar att jag skulle vara fastande och jag hade inte ätit och druckit under de senaste 10 timmarna. Det är nämligen dags att få nya kolesteroltabletter. När jag kom in var mer eller mindre hela Filipstad där, så jag vände och åkte och köpte diesel istället och fortsatte hem och läste tidningarna. Återvände ett par timmar senare och då var det nästan tomt. Fyllde fem rör med blod så de skall tydligen undersöka mig noggrant.
Efter lunchen tog jag motorsågen och rensade upp nere vid båthuset. Ett träd hade blåst av under hösten och det sågade jag upp och la riset i min rishög för kommande eldning.
Tog också en tur i trädgården och vid sjön och filmade med min nya videokamera. Senare gick jag in och gjorde en DVD-skiva på det filmade. Jag är helt nöjd även om Stefan tycker att jag satsat alldeles för försiktigt. Denna gång har han fel, jag behöver inte något som jag ändå inte utnyttjar.
Började också jobba lite i trädgården. Det är tur att helgen är över så att man kan vara som vanligt.
Det innebär också att det är dags för lite TV.
God natt på er!

Inga kommentarer: