tisdag 7 april 2009

Tisdag 7/4

Årets första tussilagon bland stenarna vid båthuset.
God kväll!
Tänk, vilken dag! Strålande solsken, obetydlig vind och kvittrande fåglar.
Birgit kom förbi under förmiddagen. Hon hade fått för sig att hon skulle ner till sjön och pimpla. Hon undrade om det fanns några öppna borrhål där nere. För säkerhetsskull följde jag med ner. Det är inte bara att släppa iväg en 87-åring på isen som börjar bli ganska porös. Jag gjorde några nya hål och fiskade också. Det var inte lätt idag, jag fick två. Det var allt.
När vi satt mot båthusväggen och solade, jag hade tagit fram en bänk, vad fick vi se då. Jo, på isen kom en sädesärla trippande, årets första. När vi gick uppåt kom nästa vårtecken. Ni ser det på bilden ovan.
Lunchen intog jag tillsammans med lillebror.
Under kvällen har jag tillsammans med Elisabeth sett matchen Färjestad-HV71. Det blev 3-2 till FBK efter förlängning. Målet kom i slutet på 4:e perioden och FBK leder nu med 3-1 i matcher. De kan alltså avgöra imorgon om de lyckas vinna igen.
God natt på er!

Inga kommentarer: