tisdag 21 april 2009

Tisdag 21/4

God kväll!
Idag gick hela förmiddagen åt till att elda rishögen. Det blev en bra brasa och jag fyllde också på med nytt ris efterhand.
Eftersom jag inte ville åka in och äta lunch förrän brasan brunnit upp till ofarlig nivå gjorde jag klart våra deklarationer och kastade ett öga då och då på elden.
Jag fick K10 blanketten till Anita, från revisorn med posten, och kunde därför skicka in deklarationerna idag. Gott att det är gjort. Ovanligt tidigt i år.
På lunchen träffade jag Solweig och Karl-Erik, som kom in strax efter mig.
När jag kommit innanför dörren ringde Birgit. Hon hade sett mig komma hem och behövde hjälp med att lägga in sommardäcken i bilen eftersom hon skulle till Filipstad i morgon och byta däcken. Jag gick ner och hon hade satt på kaffe, så det blev en pratstund innan jag gick hem igen.
Kvällen blir väl som vanligt, halvsovande framför TV:n.
Jag har ett erbjudande till Ann-Marie och Harry. De kan få bo gratis i exklusiv herrgårdsmiljö under en semesterperiod, 16 maj tom 7 juni, hela perioden eller del av den. Tillgång till båt i fiskrik sjö.
God natt på er!

Inga kommentarer: