måndag 16 mars 2009

Måndag 16/3


God eftermiddag från träningslägret i Sälen.
Bilden försöker visa hur dimman låg tät under morgonen. Solen, som enligt väderkartan skulle lysa för fullt, lyste med sin frånvaro under hela dagen.
Efter frukosten fick skidorna en omgång klister.
Under dagen gjordes två pass, ett förmiddags- och ett eftermiddagspass. Under förmiddagen tog jag banan vid Storfjällshotellet. Skidorna var perfekta, bra glid och bra fästa, vad kan man mer begära? Jo, att även eftermiddagen hade varit lika bra. Så blev det inte utan det var bakhalt, dåligt glid och kanske även orken var något sämre, även om man inte vill tro det. Rundan på eftermiddagen fick bli runt Myrflodammen direkt från stugan. Tänkte ett tag vända men det hade varit ett nederlag så det fick bli hel runda.
Mellan passen var jag nere vid Lindvallen och åt en rejäl pastalunch. På vägen ut såg jag att Thomas hade ringt så jag ringde upp. Laila och han hade tänkt komma och dricka eftermiddagskaffe, men det får bli en annan gång.
Gick in i sportaffären, träffade några gubbar och diskuterade olika vallor. Tjejen , som skulle hjälpa dem hade nog ingen aning om längdåkning.
Det är mycket folk häruppe nu och det gör att det blir jobbigt i spåren. Man vill ju inte att någon åker förbi. Hittills har jag klarat alla, det gäller ju att ha krafter även om de skulle hänga på. Inte någon har passerat mig, däremot har jag åkt förbi så många att det inte går att räkna dem alla. Varför skall man vara sådan? Det är ju bara jobbigt. Det är tur att det inte är före Vasaloppet när betydligt bättre skidåkare är här och snurrar runt.
Jag skriver tidigt idag för jag är rädd för att jag slumrar in framför TV:n ikväll.
Jag kommer att titta på hockeyn samtidigt som jag knaprar på grillad kyckling med lantchips och en burk öl.
God natt på er!
Det sket sig! Har inte kanalen med hockeyn.

Inga kommentarer: