onsdag 4 mars 2009

Onsdag 4/3

God kväll!
När jag hämtade posten idag kom Birgit springande. Hon hade sett mig och eftersom jag inte frågat henne hur hon hade haft det på sitt läkarbesök under måndagen måste hon komma och berätta. Jag sa som det var att jag sett att hon kom tillbaka under måndagskvällen och då borde det vara bra. Hon berättade att de hade opererat henne och att allt var bra igen. Vi gick upp till mig på en kaffetår eftersom jag hade gjort förmiddagskaffe. Hon lämnade mig glad och nöjd igen.
Idag var det vårvindar och då får man bättre energi. Det gjorde att jag passade på att tvätta bilen igen. På ett par meters avstånd ser den bra ut, men tyvärr finns det asfaltsfläckar som är svåra att få bort. Det behövs bättre avfettningsmedel.
Nästa uppgift blev att jag gick ut i verkstaden och putsade på den trävita soffan, som jag har på altanen under sommaren. Jag hade köpt en liten putsmaskin för ett par hundralappar i höstas på Jula. Jag tänkte att den håller till jobbet och sedan var det bara att slänga. Det visade sig att den var helt suverän och hänger allt med i fortsättningen också. Nu är det bara att ytbehandla, sen kan våren få komma.
Satt och tittade på TV när det ringde på Skype. Det var Kjell-Åke som var i farten. Det blev ett samtal på 40 minuter. Sen han skaffade sig Skype har jag under en vecka pratat mer med honom än under ett helt år tidigare. I morgon skulle han se Anaheims hockeymatch.
God natt!

Inga kommentarer: