lördag 18 september 2010

Lördag 18/9

God kväll!
Återigen en grå och trist morgon. Dock inget regn, åtminstone inte förrän under eftermiddagen, och då ganska lite.
Körde en tvättmaskin även idag. Det blir mycket mer tvätt när gympan är igång. Strök samtidigt upp gårdagens tvätt.
Under eftermiddagen fick jag besök av Stefan, Carina och Samuel samt deras hundar Elly och Larsson. Stefan hade med sig en musik-dvd med Marty Wilde. Jag har inte hunnit titta på den ännu, men han påstår att det är min musik. Han vet, för vi har ungefär samma mogna smak.
Under kvällen har jag, tillsammans med min yngsta dotter, varit och sett Bofors hemmapremiärmatch mot Sundsvall. När det var 14 sekunder kvar kvitterade Sundsvall till 2-2. Efter en mållös förlängning blev det straffar. Sundsvall lyckades få in en och vann därmed. Med tanke på att Bofors målsättning är att komma bland de sju bästa måste de allt bättra sig några snäpp. Ibland kunde man tro att det var första gången de var på is denna säsong. Det fanns ingen profil som utmärkte sig, och som man såg som något bättre.
När jag var på väg in till Nobelhallen sprang jag på moderaterna och Ola Karlsson, moderaternas starke man i Karlskoga, överlämnade en kokbok, som de tagit fram med egna recept.
God natt!

Inga kommentarer: