måndag 6 september 2010

Måndag 6/9

God kväll!
Idag fick det bli början på höstarbetet. Jag tog röjsågen och röjde vid jordkällaren. Då kom Birgit, hon hade hört att jag var igång. Hon ville att jag skulle hjälpa henne och röja bakom huset. Jag kunde ta det när det passade. Med vetskap om vad hon menar med senare, följde jag med och körde av det hon ville ha bort. Ett 5-minuters arbete.
Fortsatte därefter med att röja runt iskällaren (vedboden-vinkällaren) och under en av mina två "sparbanks"-ekar. I bakgrunden är 4-hjulingen lastad med bortgallrade grenar från eken och syrenbuskar. Dessa läggs på högen för eldning fram i vår.
För den som gillar nypon finns det massor på mina buskar.
Andra fina, lockande röda bär, men giftiga, finns det gott om. Det är, som ni förstår, liljekonvaljer.
Efter dagens arbete har avkoppling skett och sker med tv-tittande. Just nu pågår skoldebatten mellan de två blocken. Dessförinnan har det varit "halv åtta hos mig", som startade för säsongen. Tror att en del av menyn kan passa till en kommande middag.
God natt på er!

Inga kommentarer: