torsdag 9 september 2010

Torsdag 9/9

God kväll!
Idag var det väckning i mörker klockan 5. Tittade på en film igår, som var svår att lämna, så jag kom inte i säng förrän vid halv ett. Det hade jag känning av nu ikväll när jag tittade på "halv åtta hos mig". Jag råkade slumra in en stund och såg bara början.
Dagen började med gympan, den första för säsongen. Vi var sex tappra som kom dit. Som vanligt körde Carola ett ganska hårt pass. Hon tog ingen hänsyn till att vi varit lediga.
Efter passet och frukost blev det en tur till Tedenrud för lite snack och kaffe innan jag fortsatte till Rotary. Idag var det Ingvar Lidén, vår medlem, som berättade på ett humoristiskt och trevligt sätt om sitt stora fritidsintresse, fågelskådning. Han berättade också om hur flyttfåglarna orienterade sig och kunde komma tillbaka till samma plats och holk år efter år.
Efter mötet tog jag vägen förbi Marina och uppvaktade henne en dag för tidigt när jag ändå var i stan.
När jag kom hem gjorde jag en ordentlig tvätt av bilen, den första sedan i våras.
Under kvällen gjorde jag en tur till ICA och samtidigt tittade jag in hos Sten-Åke med gamla tidningar.
I kväll hoppas jag att det blir sängdags lite tidigare än i går.
God natt mina läsare!

Inga kommentarer: