onsdag 1 september 2010

Onsdag 1/9

God kväll!
Strax före åtta ringde Kajsa Jansson. Hade hon ringt en kvart tidigare hade jag fortfarande befunnit mig i sängen.
Eftersom det såg ut att bli ett fint torkväder med sol och lagom blåst körde jag även idag en tvättmaskin.
När jag hängt upp tvätten gick jag till "snickarboa" och bytte klinga på röjningssågen. Eftersom det blir en massa gräsröjning under hösten är det lika bra att vara beredd. När detta var gjort kom det lite regndroppar och jag fick brått att slänga in tvätten.
Jag startade och körde sågen vid jordkällaren för att testa att allt fungerade.
Givetvis kom jag på ett litet svampställe och plockade dem. Har man ett jobb skapas det ofta ytterligare arbete.
Efter lunchen i Filipstad och ett kort besök hos Susanne rensade jag vägen mot garaget genom att ta bort utfallande grenar från buskarna vid kanterna.

Eftersom det var ett fint målarväder under eftermiddagen målade jag färdigt skivan vid taket. Nu är det viktigaste gjort. Fortsätter det fina vädret tar jag knutarna och bräder runt fönster och dörrar. Annars får det bli till våren.
När detta var gjort gick jag bara runt på tomten och njöt av livet. Stannade nere vid båthuset och satt och tittade ut på en lugn vattenyta och knappt ett ljud hördes. Vid sådana tillfällen tycker man att arbete med hus och trädgård är små uppoffringar för att få bo som jag.
Gick också förbi plommonträdet och såg att det är några veckor kvar innan de är mogna. Smakade på ett äpple, samma där, de behöver också några veckor för att bli färdiga.
Som vanligt blir det nu lite TV innan det är dags att krypa till sängs igen.
God natt på er!

3 kommentarer:

Lotta sa...

Såå fint :) Gillade verkligen ditt kort över sjön och plommonträdet,, Tavla kanske??
Kramar

Anonym sa...

Hejsan !

Alla bilder var fina men just sjö bilden var suverän. Helt otroligt fin.
Kramiz

Susanne sa...

Var inte meningen att vara anonym.