tisdag 31 augusti 2010

Tisdag 31/8

God kväll!
Under natten hade temperaturen varit nere i 3,5 grader och när jag gick upp var det dimma. Eftersom det ofta efter dimma blir sol körde jag en tvättmaskin. När den var klar och det var dags att hänga ut tvätten var det också ganska klart och fint.
Strax innan jag skulle åka till Filipstad kom Birgit. Hon hade tagit ut gräsklipparen och ville ha hjälp med att starta den. Det gick efter ett 10-tal dragande. Hon har ju kommunen som klipper åt henne, men hon tycker att det är för långt mellan klippningarna. Hon har lite andra krav. Nu tycker säkert någon att jag kunde klippt, istället för att låta en 88-åring göra det. Men av erfarenhet erbjuder jag mig inte, för sedan är man fast. Dessutom tycker jag att den gräslängd som kommunen håller är tillräckligt bra.
När jag kom tillbaka efter lunchen hade det mulnat och de första dropparna kom. Jag fick snabbt in tvätten, som var i det närmaste torr.
Idag kapade jag häcken som står efter väggen. Blir det som jag tänkt skall den växa ut på nytt och sedan hållas i höjd med grunden. Om inte, tar jag bort alltihop och planterar lämpliga perenner.
Ikväll har jag sett utfrågningen av Hägglund. Trots att han blev ganska hårt ansatt tyckte jag att han klarade sig bra. Betydligt bättre än Sahlin, när hon presenterade det gemensamma valmanifestet. Nu skall jag se om det finns något lämpligt program för resten av kvällen.
God natt på er!

Inga kommentarer: