torsdag 12 augusti 2010

Torsdag 12/8

God kväll!
Jag åkte in till Karlskoga för Rotarymöte. Enligt uppgift skulle vi vara på vårt ordinarie ställe, Bofors Hotell. När vi kom dit visade det sig att de öppnar efter reparation nästa måndag. Vi åkte då till Pärltuppen, som är vårt alternativa ställe. Det gick bra och vi fick höra ett intressant egoföredrag av Björn Frisk, som berättade om sig och utvecklingen av Gelleråsen Gård.
Efter mötet åkte jag till Marina och fick eftermiddagskaffe och äpplekaka tillsammans med en väninna som hon hade på besök. Jag skulle till posten och eftersom de öppnar 15.00 stannade jag tills det var dags att åka dit.
Eftersom det var ett fint väder när jag kom hem gick jag ut och klippte kanterna efter vägarna och körde också grästrimning som jag inte hade gjort på länge.
Jag tog också en tur till mina kantarellställen på tomten och plockade ett par liter.
Häromdagen fångade jag en fjäril på bild som liknade en tidigare jag haft, troligen en brunmönstrad pärlemofjäril. Denna hade liknande mönster men inte i samma klara färger.
Nu är det dags för kvällens nyheter och väder och jag önskar er därför:"God Natt!"

Inga kommentarer: