onsdag 11 augusti 2010

Onsdag 11/8

God kväll!
Fin morgon med sol och det såg ut att bli bra torkväder. Därför fick det bli en tvättmaskin. När det var gjort tog jag fram gräsklipparen, en av de mindre, och klippte småmattorna.
När jag skulle åka till Filipstad för att skaffa bensin till klipparna och samtidigt äta lunch såg det ut att bli regn så jag tog in tvätten som hade torkat.
Efter lunchen tog jag vägen förbi Janne och Monica och fick eftermiddagskaffe innan jag återvände hem. Nu fortsatte jag att klippa de två stora mattor som var kvar.
I en av de mindre gräsmattorna, om man nu kan kalla den så, den är mest full av mossa, men jag klipper den och betraktar den som sådan, växte det kantareller.
Under kvällen ringde det på dörren. Det var Britt Fredriksson som tittade in. Det blev lite fika och skvaller innan hon vände hemåt igen. Jag missade därför första målet som Sverige hade gjort på Skottland i fotbollsmatchen. Nr två såg jag däremot.
När Lotta och Viktor kom på besök förra veckan skulle Viktor åka en sväng på 4-hjulingen. Han vågade dock inte åka med, men tillsammans med mamma gick det bra. Då fick det bli i släpkärran.
När jag tittade ut gick det en grävling och letade efter mask i gräsmattan.
Nu skall jag fortsätta att se andra halvleken och önskar er en god natt!

Inga kommentarer: