söndag 15 augusti 2010

Söndag 15/8

God kväll!
I morse var jag uppe strax före 6 och tog upp kräftmjärdarna. Det blev tillräckligt för ett kok. Jag tycker ändå att det verkar mindre i år. Detsamma säger andra som försökt fånga både här och i Daglösen. Vid 7-tiden kröp jag i säng igen och vaknade inte förrän 9. Jag får skylla på att jag läste färdigt en bok igår kväll och det blev sent.
Under eftermiddagen fick jag besök av Susanne och Sten-Åke som var här med resväskan de lånat när de åkte på semester till Spanien.

I år är första gången på flera år som floxen har fått blomma. Tidigare år har rådjuren varit här och ätit upp knopparna. De var här och tog ett smakprov i början, men förhoppningsvis har de hittat ett bättre ställe någon annanstans.
Nu skall jag återgå till filmen på 4:an och jag säger:"God natt!"

Inga kommentarer: