lördag 14 augusti 2010

Lördag 14/8

God kväll!
När jag gick och hämtade tidningarna i brevlådan i morse kändes det som om man var utomlands i betydligt varmare klimat. Det var redan då runt 20 grader och hög luftfuktighet.
När jag läste NWT såg jag att Emma Knutsson hade skickat in en sommarbild. Av bilden att döma kan det vara den Emma Knutsson som jag känner.
Jag tänkte som vanligt att åka ut och äta, men samtidigt tyckte jag att det var besvärligt och därför fixade jag min egen mat. Jag längtade efter riktigt potatismos och det tillsammans med stekt kassler och gurka inlagd i ättika smakade utmärkt trots sin enkelhet.
Under eftermiddagen strövade jag runt och hamnade till sist vid båthuset. Jag började med att mäta vattentemperaturen. Den var fortfarande 23 grader. Eftersom det regnade igår kväll tillsammans med åskvädret öste jag båtarna. Jag hade tagit med mig deg och började meta mört, men det var heldött. Då rodde jag ut med den lilla båten och hade med mig kastspöet och pimpelspöet. När jag tröttnat på att kasta utan att få napp tog jag det andra. Då blev det en abborre omgående. Det var också allt. Jag tröttnar ju ganska fort om det inte händer något så jag återvände till bryggan. Nu gick det bättre. Det blev inte många mörtar, men några. Tänkte frysa dem till kommande kräftfiske, men ändrade mig och agnade fyra mjärdar. Jag har vittjat en gång i kväll. Nu får de ligga till i morgon. Beroende på hur många det är då blir det antingen ett kok eller åter i sjön.
Nu skall jag se om det finns något att titta på annars läser jag i min bok. Den börjar bli ganska spännande så det får nog bli den.
God natt på er!

Inga kommentarer: