tisdag 3 augusti 2010

Tisdag 3/8

God kväll!
Vid 10-tiden började jag måla resterande på gaveln. När det närmade sig lunch gick jag in och gjorde iordning en pastasallad med kassler. Gudrun skulle komma vid lunchtid och när jag var nästan färdig kom den lilla röda bilen in på gården.
Det sägs att det skall bli ett getingår i år. Hos mig ser man nästan bara humlor som är i blommorna. Tyvärr, getingarna kommer nog så småningom. De brukar väl dyka upp lite senare på sensommaren.
Innan jag gick ut för att skrapa och tvätta på andra gaveln tog vi en tur ner till bryggan. Det var 22 grader i vattnet. Inte illa, med tanke på att det har varit lite si och så med vädret. På vägen upp tittade jag till mina kantarellställen på tomten. Det finns inte bara hallon och blåbär och resultatet ses ovan.
Det slutade med att till det grillade köttet blev det bl.a kantareller. Som avslutning en blandning av hallon och blåbär med vaniljglass.
Nu hör jag att det sitter någon framför TV:n och snusar. Får se om vi skall titta på den DVD:n som hon hade med sig eller om det skall bli i morgon.
God natt på er!

Inga kommentarer: