tisdag 17 augusti 2010

Tisdag 17/8

God kväll!
Trots att det bara är några dagar sedan jag klippte gräsmattorna hade ett par av dem växt rejält och de var mogna för en ny omgång. När jag klippte, rensade Gudrun i rabatterna. När hon såg att jag använde en liten klippare runt buskar etc. ville hon hellre klippa med den. Det gjorde att, när jag klippte nästa stora, hon tog ett par mindre. Fram på eftermiddagen var vi nere vid sjön. Termometern visade 21 grader i vattnet. Vi bestämde oss för att ta en båttur. Vi körde en sväng och försökte även fiska, men det blev inte det minsta napp. Körde istället runt Storön och tittade på sommarstugor. På den sidan blåste det rejält och det stänkte på oss i båten.
När vi var över på vår sida igen lugnade det ner sig och det var riktigt gemytligt.
Under sen eftermiddag åkte vi till Lunedet för att fika. Där höll de på att stänga så det fanns knappt något ätbart och det var ett misslyckat besök.
Ikväll har jag däremot gjort en svampomelett på den svamp som jag plockade häromdagen. Den blev fullt godkänd, som vanligt.
Nu är det läggdags, så god natt på er!

Inga kommentarer: