söndag 29 augusti 2010

Söndag 29/8

God eftermiddag!
Idag börjar vi med att gratulera Sofia som nu fyller 21 år. Tänk, hur snabbt de små växer upp.

Jag tycker att det mer och mer ser ut som att hösten har gjort sitt intåg. Tog därför en tur på tomten för att se vad jag bör åtgärda innan det blir vinter. Jag räknar nu med att få lämna en del av målningen på uthuset till våren, såvida det inte blir en strålande torr och solig höst.
Badstegen skulle man ju kunna ta upp, men vattentemperaturen är 19 grader, så den får vara kvar ett tag till. Inte för att jag tror att det är någon som kommer att använda den, men ändå.
Jag har ett par björkar som har torkat i toppen och skall tas ner och bli brasved.
Häcken efter södra gaveln skall jag kapa så att den inte får bli högre än till första brädan.
Till höger mellan vägarna skall allt röjas när det har blommat färdigt. Detsamma gäller mellan gatan och gårdsplanen. Eventuellt utvidgar jag det i år att gälla mellan infartsvägarna.
Likaså mellan vägarna till sjön.
Trots allt finns det fortfarande något att titta och vänta på. T.ex. äpplena som håller på att mogna.
Även div. blommor har en tid kvar.

Det sägs att den som planerar för framtiden håller sig ung. Det kan ju även vara tvärt om. Pressen blir för hård när man ser att tiden inte räcker till. Den som lever får se.
God natt på er!

1 kommentar:

Susanne sa...

Du är härlig Pappa. Bilderna och vad du skall göra tyckte jag var kanon. Man skall göra det man orkar och inte tänka på någon ålder. Kramiz Susanne