måndag 2 augusti 2010

Måndag 2/8

God kväll!
En fin och solig morgon och måndag betyder arbetsdag. Jag har skrapat, tvättat och målat på uthusets högst belägna gavelspets. I morgon, om vädret tillåter, blir denna sida klar.
När jag var klar för dagen kom Birgit från skogen med sin andra 3-liters hink med blåbär för dagen. Hon har nog fått ihop närmare 15 liter. Jag förstår inte hur hon orkar hålla på med blåbärsplockning, det är ju inte direkt roligt. Hon bjöd in mig på kaffe och glasstrut.
Vore man förståndig skulle man skaffa en byggnadsställning i aluminium. Tänk, så mycket lättare det skulle vara att arbeta jämfört med stege.
Det fina vädret lockade till lite grillat och med nyplockade hallon till avslutning.
Jag fick se i filipstad.ifolkmun.se att lillebror hade simmat ferlindoppet i lördags. Att döma av bildens placering var det nog inte en tätplats.
Nu blir det lite nyheter och jag avslutar med:"God Natt!"

Inga kommentarer: