onsdag 18 augusti 2010

Onsdag 18/8

God kväll!
Under förmiddagen åkte vi mot Skarphyttan för att titta efter kantareller. Jag hade inte gått många meter förrän ledsagaren var försvunnen. Till slut skymtade jag henne mellan träden och jag tänkte att jag fortsättningsvis skulle hålla mig i närheten av henne. Tyvärr, det tog inte mer än någon minut så var det likadant igen. Så småningom hörde jag ett hojtande och jag tjoade tillbaka. Inte ett ljud, men jag gick mot det håll jag tyckte att jag hört ljudet. Och tänk, där gick hon i godan ro. Men det hade inte varit så farligt för hon hade koll på var vägen var. I alla fall hade vi fått nog och gick mot bilen. Jag tog en sista titt vid en höjd och hon gick ner mot vägen. Jag hittade lite, men hon hade också hittat en del bara någon meter in från vägen, väl synliga. Totalt blev det ca 5 liter.
Efter lunch packade hon ihop och återvände till Västerås eftersom jag de närmaste dagarna är upptagen med annat.
Samtidigt ringde en teliareparatör. Jag hade ringt och felanmält telefonen i fredags. Han gjorde en mätning i jacket och sa att felet ligger ca 90 meter bort. Han gick ner till närmaste stolpe och där var det en anslutning som fått sig en smäll av åskan. Trots allt har bredbandet fungerat hjälpligt och även telefonen har stundtals haft kontakt. Nu är allt OK. Jag glömde bara att fråga hur det kom sig att telia sa att det inte var något fel på linjen, när de gjorde sin automatiska kontroll.
Närmast blir det nyheter och därför, God natt på er!

Inga kommentarer: