torsdag 5 augusti 2010

Torsdag 5/8

God kväll!
Idag var det en strålande morgon. När vi satt och drack vårt morgonkaffe fick vi se en fjäril bland blommorna. Jag har inte sett den tidigare, vad jag vet. Gudrun gissade på "Brun gräsfjäril", som är Värmlands landskapsinsekt. Men det stämmer inte efter vad vi kunde se på "nätet". Vi lyckades inte hitta någon som passade in. Någon som vet?
Idag var det dags för första Rotarymötet efter uppehållet. Eftersom Bofors Hotell inte har öppnat ännu, de håller på med reparationer, var mötet förlagt till Pärltuppen. Det var bara fyra medlemmar som kom. Det är bara att konstatera att det är meningslöst att ha möten på tillfällig plats. Nästa vecka, på vår vanliga plats, är det säkert bättre närvaro.
På eftermiddagen målade jag det fönster, som var kvar av gårdagens målning. Gudrun var inne och putsade prydnadssaker i silver, vilket hon stolt visade upp. Jag hade tidigare sett att de var mer eller mindre svarta, men det är inget jag tycker är så roligt att göra. Tack och lov, nu klarar de sig ett bra tag igen.
Under kvällen har det kommit lite regn. Hoppas på bättre i morgon igen.
God natt på er!

Inga kommentarer: