söndag 8 augusti 2010

Söndag 8/8

God kväll!
Börjar med några bilder från gårdagen. När vi satt på verandan och drack förmiddagskaffe i det fina vädret surrade humlor bland blommorna och en nässelfjäril dök upp. Det kom också en påfågelsöga. Den var dock omöjlig att fånga på bild. Den flyttade sig hela tiden och till sist försvann den.
Lite senare, på baksidan i en annan rabatt, satt den på en malva. Denna gång fastnade hon på plåten.
På eftermiddagen, nere vid sjön, var det lugnt och fint. Förresten, fortfarande 22 grader i vattnet. Fick lust att fiska mört och gick därför upp efter lite deg.
Det blev fyra mörtar innan jag tröttnade. Vad skall man med mört till? Jo, jag använde dem som agn i fyra kräftmjärdar. Jag gjorde en vittjning på kvällen och sedan fick de ligga till i morse.
Klockan sex var jag uppe och tog upp dem.
Slutresultatet ses här. Jämfört med förra året tyckte jag att det var färre på samma tid. Fast tidigare brukar jag ha fler mjärdar och inte bara runt båtbryggan. Får se hur det blir när det blir fiskat på allvar.
Vid 13-tiden åkte Gudrun hem till Västerås. Hon skall till Stockholm och vara barnvakt någon dag.
Nu skall jag göra mig lite mat innan kvällsskiftet framför TV:n börjar. Till er önskar jag ett tidigt:"God Natt!"

Inga kommentarer: