måndag 27 september 2010

Måndag 27/9

God kväll!
Idag var det ett tufft pass på gympan. Vi började med en halvtimmes aerobics som följdes av styrka med hantlar och skivstång och mage innan det var dags för stretchning. Hon körde 10 minuter övertid, dvs 70 minuter. Detta är inget ovanligt. Det finns inget pass direkt efter vårt.
När jag kom hem körde jag en tvättmaskin innan jag gick ut för att köra med röjsågen. Jag hade inte hållit på mer än 5-10 minuter, när skivan stod still. Troligen är det drivknuten som har gått sönder. Jag lastade in maskinen i bilen och åkte för att få den reparerad. Jag möttes av ett anslag på dörren:"Semesterstängt t.o.m. 27/9, välkommen den 28:e."
Jag återvände hem och gick ner till båthuset och tog upp badstegen. Vattnet visade 15 grader. I luften har det bara varit 12-13 grader under dagen. Tog också in de möbler som var på bryggan. Fortsatte med att ta upp fontänerna i dammen och rengöra dem innan vinterförvaringen. Tycker inte att det är någon idé att ha dem i vattnet eftersom det blir så mycket löv och barr som täpper till och de måste rengöras i ett.
Har sett "Superstars". Kan konstatera att när det kommer utanför deras egna idrotter är de inte så märkvärdiga, med vissa undantag.
God natt mina läsare!

Inga kommentarer: