söndag 19 september 2010

Söndag 19/9

God kväll!
Idag var det en strålande klar morgon. Vid 11-tiden gick jag ut på en promenad. Närmast för att lägga min röst. Idag var vallokalen flyttad till skolan för oss Nykroppabor. Tidigare har den alltid varit i Folkets Hus. När jag kom dit var det en jämn ström av folk. Tydligen var det en populär tid.
Efter röstningen fortsatte jag hem via kyrkogården och Kråkåsen.
Jag tog en vända genom trädgården och såg då att häggen redan hade tappat alla sina löv.
Till "Oxhäljamarken" hade jag köpt hem ett kålhuvud för att göra kålsoppa, men eftersom vi blev bjudna på det, när vi passerade hos Sten-Åke, blev det ingen soppa. Nu gjorde jag istället en kålpudding, som gör att jag även har under valvakan.
Under eftermiddagen tog jag en sväng till Filipstad och Susanne. Efter en stund dök dottern upp med sin kompis. Sofie letade rätt på ridgrejor eftersom de skulle ut och rida. Detta är tydligen populärt. I Kristinehamn bor Emma mer eller mindre på stallet med sin häst och i Karlskoga har Lotta återupptagit sitt ridande.
I tv-rummet låg Simon och slappade innan han skulle göra sin första röstning. Hoppas att han förstod och tog tillvara den valinformation han fick. Efter att han röstat skulle han till Kristinehamn för ett träningspass i hockey.
Nu skall jag följa valutgången och därför ett tidigt "God Natt!"

5 kommentarer:

Anonym sa...

Hejsan !
Vad snopen jag blev när jag såg dina bilder. Såg ju aldrig att du hade din kamera med dig. Lurifax.
Kram

Anonym sa...

Hejsan !
Vad snopen jag blev när jag såg dina bilder. Såg ju aldrig att du hade din kamera med dig. Lurifax.
Kram

Lotta sa...

En till man ska akta sig för att hälsa på nu då ;=) (ännu mer än tidigare tydligare hihi) Kul när det gäller andra iaf hihi :)
kramar

Anonym sa...

jag som älskar kålpudding!!! Min mor har aldrig lagat de till mig:( säg till nästa gång om du vill bjuda en snäll tjej på middag;) Kram Den lilla Blå

S-O Svensson sa...

Hej, du lilla blå!
Det är bara du föreslår ett lämpligt datum.