torsdag 30 september 2010

Torsdag 30/9

God kväll!
Torsdag och tidig gympamorgon. Idag var vi bara fem tappra kämpar. Ett par var bortresta och en hade ont i en fot.
Timmarna innan det var dags för Rotary tillbringade jag med Tedenrud. Även på Rotarymötet var det många frånvarande. Det var ju tur att vi inte hade någon utomstående föredragshållare. Nu var det klubbärenden och det lockade väl inte medlemmarna. En medlem hade tagit med sig kantareller som det gjordes ett lotteri på. Det var tre priser och jag vann ett, men jag sa att de fick dra en ny. Vanligtvis brukar vi ha vinlotteri, men då vinner man minsann inte.
Under eftermiddagen drog jag upp den minsta båten i båthuset. Eftersom det var ett fint väder, kopia av gårdagens foto, rodde jag drag med den andra båten. Eftersom det inte nappade och jag då tröttnar ganska fort blev det en kort fisketur. Skall jag vara ärlig ville jag väl inte ha någon fisk heller.
Nu skall jag fortsätta att titta på Färjestads match mot Linköping och avslutar med:"God Natt!"

Inga kommentarer: