fredag 1 oktober 2010

Fredag 1/10

God kväll!
Idag hade hackspetten hittat till fågelmaten.
Det har en förmåga att samlas en massa papper och annat skräp. Idag tog jag och åkte iväg med ett lass. Måste erkänna att jag ofta slänger en del av ovanstående i soptunnan.
Under eftermiddagen klippte jag en av de större gräsmattorna. Det blir antagligen den sista gången för i år. Jag samlade upp gräset och de flesta löven, så nu ser det riktigt skapligt ut. På träden syns knappt att de börjat tappa löven, så det blir ett kommande arbete att ta upp dem senare i höst.
När jag skulle ta upp gräset och löven tänkte jag prova denna maskinen, men såg då att dragkedjan i säcken var trasig. Nu gäller det att få fram en ny säck, i annat fall får jag försöka göra något system med sopsäckar. (Bilden från tidigare år).
Hittills under kvällen har det varit Doobidoo och Skavlan. Råkade slå på Postkodmiljonären när jag skulle titta på Rapport. Just då var det en fråga om Nils Ferlin och Filipstad. Då gjorde Sjöberg reklam för Filipstad och nämnde bl.a att han var den nye ambassadören.
God natt mina läsare!

1 kommentar:

Susanne sa...

Kul bilder ! Älskar att få se allas dagar i bild. Den med papperskskräpet var ju suverän.
Ha det bra.
Kramiz Susanne