tisdag 26 oktober 2010

Tisdag 26/10

God kväll!
Återigen en strålande morgon med sol, men kylig. Idag tog jag tag i dammsugaren och skurhinken och städade övervåningen. Jag lämnade badrummet och sovrummet, som jag kommer att ta mig an i morgon.

När jag öppnade dörren till gästtoaletten på första våning var det alldeles blött på golvet. Något hade hänt, men vad? Jag letade och hittade så småningom en droppe så jag såg var det kom fram. Köpte därför silikon och tänkte täta med. Gjorde så, men lika förbaskat kom det vatten. Efter mycket letande hittade jag äntligen det jag letade efter. Kletade på nytt silikon och hittills har det varit torrt.

När jag var inne i Filipstad för lunch och för att köpa silikontuben åkte jag upp till vårdcentralen. Jag hade sett att de hade vaccinering mot influensan. Förra året var första gången som jag tagit sprutan, om man bortser från en gång under 70-talet, då vi tog på jobbet. Numera har man kommit in i riskgruppen och det kostar ju inget, så det är lika bra att låta dem sticka. Jag var inte ensam där för att ta sprutan men det var två sköterskor som sprutade så det gick ganska fort ändå. Som jag kunde se var det bara pensionärer som var där.

Ikväll har jag varit på kuggarna. Det var Monica Albertus, som stod för programmet. Hon berättade lite om att hon varit journalist under ungdomsåren och att hon hade givit ut två diktsamlingar. Hon läste några dikter ur de två böckerna, och de var bra, enligt vad jag kan bedöma. Den ena var om mormor och den andra om morfar. Det blev ytterligare några egna samt läste hon också en del andra. Varje måndag har hon ett kåseri i Karlskoga Tidning, så skrivtakterna sitter i.

Nu är det lagom att sluta om jag skall hinna se några nyheter idag.
God natt på er!

Inga kommentarer: