lördag 2 oktober 2010

Lördag 2/10

God kväll!
Klockan 12 infann jag mig på Folkhögskolan i Karlskoga. Jag var inbjuden på lunch och föredrag av Johan Jansson Stiftelse genom Kajsa och Harald Jansson. Där träffade jag Lillemor och Anders Nyberg samt hans far. Bl.a fick jag veta att Magnus hade blivit far till en son och att Kristin hade fått jobb som lektor på en skola i England. Det kom också fram en dam och hälsade och påstod att hon kände mig väl från början av 80-talet. Så småningom kom jag fram till att hon varit sköterska på Möckelnhälsan, vår företagshälsovård på den tiden.
Sedan var det dags för två intressanta föredrag. Först var det en medicine doktor från Sahlgrenska som berättade om svenska framsteg för benamputerade. Det handlade om Brånemarks system med titanskruvar. Samma system som används för att sätta fast tandproteser. Därefter var det en överläkare från onkologen på Sahlgrenska som berättade om den snabba utvecklingen inom cancerbehandling.
På hemvägen åkte jag via Marinas, men där var ingen hemma. Jennifer dök upp samtidigt så jag bytte några 
ord med henne innan jag åkte hemåt.
När jag kommit hem ringde jag Elisabeth, som följde med och såg Bofors-Örebro. Det var hittills Bofors bästa match hemma och de ledde ett bra tag in på tredje perioden med 2-1. Tyvärr lyckades Örebro få in ytterligare två mål och slutresultatet blev 3-2 till Örebro.
I första pausen var det en match mellan två femmor 10-åringar. Domare var lokatten. Där vann Bofors knattar mot Örebro med 1-0. Åtminstone en seger.
God natt i sena kvällen!

Inga kommentarer: