söndag 17 oktober 2010

Söndag 17/10

God kväll!
I förmiddags åkte min Honda och jag ner till sjön. Jag hade låtit den större båten ligga kvar i vattnet för någon eventuell höstfisketur. Vi förstod att det inte skulle bli så och hade bestämt oss för att dra upp båten i båthuset.
Tillsammans blir vi starka
och de 150 kilona flyger lätt upp i båthuset.

Eftersom jag inte pratat med Birgit på flera veckor, tog jag en kasse med mattrasor, som Marina skickat med, och gick ner till henne. Hon hade fått en nyfångad gädda på 2,5 kg och hela diskbänken var full av gädda, blod, hammare, knivar och fjäll. Gäddan var ju död, men när hon skulle fjälla den slog den volter på diskbänken. Tyvärr, kom jag lite för sent och jag hade ingen kamera med mig.
Hennes son hade varit hemma för någon vecka sedan och då hade hon skickat iväg bilen med honom. Nu anlitar hon färdtjänsten i fortsättningen. Det var säkert ett rätt beslut, hon blir 89 i januari.

Idag är kvällen tidig, men jag passar på att säga:"God Natt"! innan det blir tv-tittande och man slumrar in.

Inga kommentarer: