torsdag 14 oktober 2010

Torsdag 14/10

God kväll!
Idag var det extra tidig avfärd till Karlskoga eftersom jag fått ett sms från Carola, vår gympaledare, där hon meddelade att vi skulle börja 6.45 eftersom hon skulle på kurs.

Efter gympafrukosten åkte jag till Tedenrud, men han hade redan lämnat boet, bilen var borta. När jag skulle kliva in i bilen och fortsätta, stannade en bil bredvid mig och ut kom Jan Poohl. en gammal arbetskompis från slutet av 70-talet och som jag senare anlitade som konsult på 80-talet som konstruktör-ritare. Jag fortsatte till Marina, men där var bara Emelie hemma. Efter lite prat med henne gav jag mig iväg till Nykroppa. Jag tyckte att det blev för jobbigt att gå i Karlskoga under ett par timmar utan någon rolig affär eller liknande.

I Nykroppa hann jag nu med att kontakta Hans Lilja, revisorn för Sälenhuset, och bestämma tid för revision. Efter detta var det dags att ge sig iväg till Karlskoga och Rotary igen. Idag var det Mark Selmer, fotbollstränare och mest känd hos de flesta som den tränare som fick avsluta sitt kontrakt hos Degerfors IF efter att ha blivit hotad, både han och hans familj. Bl.a hade man skruvat lös hjulbultarna på hans bil så att han tappade hjulet. Som tur var gick det bara i 30-40 km då. När de hotade med att de skulle ta hand om hans barn hoppade han av. Redan innan han hade börjat träningen, när kontraktet var skrivet, fick han brev om att det skulle inte komma en Karlskogabo och tro att han kunde lära Degerfors spela fotboll.

Under eftermiddagen fick det bli ett pass med röjsågen innan jag gick in och fick ordning på frukost-tv:n i köket. Jag hade köpt en antenn för någon vecka sedan och efter inkopplingen kan jag nu se gratiskanalerna igen.

God natt säger jag efter en fullmatad dag. Nu skall jag fortsätta att titta på AIK-Modo.

Inga kommentarer: