måndag 4 oktober 2010

Måndag 4/10

God kväll!
Efter gympan idag åkte jag till Filipstad. Jag hade skickat ett SMS till min äldsta dotter, Susanne, som fyllde år idag. På vägen hem fick jag ett SMS, där hon frågade om jag kom in under förmiddagen på en kopp kaffe. Hon skulle jobba eftermiddagsskift. Jag åkte dit och gratulerade henne och strax efter kom också lilla Sofie. Vi blev bjudna på kanelbulle, det var ju kanelbullens dag, samt tårta.
Härifrån åkte jag sedan till apoteket för att hämta lite nya piller för att hålla blodtrycket i schack. Där var så mycket folk så jag gick till Louise för lite lunch istället. Jag kan säga att då märktes det att jag kom från kaffebordet. Jag hoppade i alla fall över kaffet.
Eftersom jag fortfarande väntar på min röjsåg tog jag istället ut gräsklipparen och körde några gräsmattor.
I kväll har jag tittat på matprogrammet "Halv åtta hos mig". Denna veckan är det fyra par som tävlar. Dagens recept skulle man nog kunna använda vid tillfälle.
God natt på er!

Inga kommentarer: