tisdag 12 oktober 2010

Tisdag 12/10

God kväll!
Började dagen med en tvättmaskin lakan samt gick runt och vattnade blommorna. Eftersom jag kände mig småförkyld tog jag tag i Sälenhusets bokföring. Nu är allt färdigt så nu skall jag bara kontakta revisorn, så att han får gå igenom och godkänna. Men det är inga problem, allt stämmer på öret.

Det som tar mest tid är att få fram allt underlag till mötet. Jag har ju ärvt jobbet efter Anita och det är inte alltid som vi arkiverar på samma sätt, utan det blir ett letande. Eftersom man bara gör det en gång om året uppstår samma problem varje gång. Skulle ju kunna ändra i mapparna, men just när man håller på är det ganska klart just då och då får det vara.
Här har en av grannarnas katter tagit post vid mina fågelautomater. Denna flyttade inte på sig när jag kom i närheten. Vanligtvis brukar de ge sig iväg när de får se mig. Denna kände jag inte igen och de andra som springer här vet att det inte blir något kelande. Idag har även domherren kommit på besök.

Kvällens TV har bestått av matprogrammet samt lite ishockey och slutligen matchen Holland-Sverige i fotboll, 4-1 till Holland. Så var vi nere på jorden igen.
God natt på er!

Inga kommentarer: