onsdag 6 oktober 2010

Onsdag 6/10

God kväll!
Idag stannade jag inne och tog köksbordet till hjälp när jag gick igenom årets papper för Sälenhuset. Vi har bokföringsår oktober-september och årsmöte om ett par veckor. Nu har jag sorterat och konterat alla papper. Nu väntar jag bara på det sista kontoutdraget och sedan är det "bara" att köra in det i bokföringsprogrammet. Jag måste också hinna med revisorn före mötet.

Idag hade jag tänkt äta lunch hemma, men så hade jag fått ett sms, som talade om att min röjsåg var reparerad. Därför åkte jag ändå in till Filipstad. Köpte även en ny sågkedja till motorsågen när jag var där. Som jag gissat var det drevet som hade gått sönder. Reservdel, hela huset, för 2420 kronor. Dessutom lite arbete. Skulle man köpt hela sågen i reservdelar hade det varit hutlöst dyrt.

När jag kom hem kunde jag inte motstå att provköra den. Nu har jag arbete för hela nästa vecka. Röjning, och om inte det räcker, kan jag ta motorsågen ett varv. Det är bara att hoppas att det blir uppehållsväder.

Ikväll har det varit matprogrammet igen och närmast blir det nyheter. Skall försöka att komma i säng i vettig tid eftersom det är väckning klockan 5 i morgon.
God natt på er!


Inga kommentarer: