lördag 30 oktober 2010

Lördag 30/10

God kväll!
Idag var det en mulen och mild morgon, ca 7-8 plusgrader vid 8-tiden.
Vid lunchtid åkte vi iväg till Grythyttan och "Måltidens Hus" där det var utställning och firande av kokbokens dag.
Det fanns stånd med olika korvar, bröd, kryddor och mycket annat. Det fanns en hel del att köpa och så fanns det lotter, som jag prövade på. Tyvärr var det sådana som man måste vänta på dragning. Det kommer väl ett telefonsamtal så småningom. Någon lunch åt vi inte här eftersom jag hade tagit fram kött till en gryta, som jag lagade till när vi kom hem.
Som synes fanns det även en skaplig bil. Försök och åk med den genom en rondell.

Kvällen tillbringade vi i Nobelhallen. Bofors mötte Västerås och hade revanch att fordra sedan förra mötet. Efter mycket besvär lyckades också Bofors vinna med 3-2, vilket gladde mig när jag hade Västeråsdamen med mig. Paret bredvid oss hade samma problem. Han hejade på Västerås och hon på BIK.

När jag skulle börja blogga fick jag ett skypesamtal från lillasyster. Bosse var där och installerade Skype åt dem.
God natt mina läsare!

Inga kommentarer: