söndag 10 oktober 2010

Söndag 10/10

God kväll!
Efter frukost och en timmes tidningsläsning gick vi ut på en 1,5 timmes promenad på cykelvägar och motionsspår i närområdet.
En liten vindpust och löven singlade ner mot marken. På sina ställen var det gott om löv.
Innan jag återvände mot Nykroppa blev det lunch bestående av trattkantarellsoppa, där svampen var plockad i Nykroppa vid Gudruns senaste besök.
Det blev även en dessert.

När jag kom hem på Strandvägen, var Lars-Erik Olsson och hans hund ute och gick. När jag skulle passera dem gav Lars-Erik ett tecken till mig och jag stannade. Han talade om att han hade gått på en långtradare, som stod parkerad efter gatan. Han hade tappat sina glasögon och tappat ett glas och ville ha hjälp med att leta efter det. Efter ett tag hittade jag det och det var oskadat. För de som ej vet, är Lars-Erik blind. Eftersom hunden inte hade selen på sig var han inte i arbete och det var kanske därför de hade missat lastbilen.
God natt på er!

Inga kommentarer: