onsdag 29 september 2010

Onsdag 29/9

God kväll!
I eftermiddags kunde jag inte motstå att ta denna bild. Jag har ungefär samma motiv vid tidigare tillfälle, men nu är det mer gult i träden. Tyvärr kan man inte förmedla den njutning man känner när man ser en sådan vy.
Under eftermiddagen, i det fina vädret, körde jag in trädgårdsmöblerna från verandan, till deras vinterförvaringsplats. Gick sedan ner till båtarna och tömde dem på vatten. Det var ett tag sedan och det var ganska många liter att ösa ur. Det fanns även en massa löv och barr. 

I morse när jag åt frukost var det massor av fåglar som gjorde detsamma, efter att jag igår fyllt deras behållare med frö. Där fanns talgoxar, blåmesar, bofinkar, nötväcka men även entita, och nötskrika. Tyvärr hade även kråkor, kajor och skator hittat dit.
Under eftermiddagen fick jag helt apropå besök av barnbarnet Sofie och hennes kompis. Antagligen hade de tråkigt och tog en tur för eftermiddagskaffe.
Lite TV och sedan god natt. Det är en tidig morgon på torsdagar.

Inga kommentarer: