måndag 20 september 2010

Måndag 20/9

God kväll!
I går blev det sent. Jag följde valvakan ända till halv två. Klockan väckte mig klockan fem, då hade jag gärna stannat i sängen en stund till, men det var bara att gå upp för att hinna till gympan i Karlskoga.
När jag, efter träningen, stod i duschen kom jag plötsligt ihåg att jag skulle vara på vårdcentralen i Filipstad klockan 10. Efter en snabb frukost bar det därför iväg. Jag hade beställt tid för att kolla blodtrycket. Det var nästan 1,5 år sedan jag hade tagit det senast. Eftersom jag inte hade listat mig till någon vårdcentral ville sköterskan gärna att jag valde dem. Jag sa OK. Jag tror att de är mer tillmötesgående nu när de har konkurrens. Nu måste de göra kunden nöjd annars väljer han den andra centralen. Det är ju som hon sa:"I slutändan handlar det om jobben". Eftersom jag inte har träffat någon läkare under de senaste 1,5 åren fick jag en tid till undersökning. Tidigare har det ju varit omöjligt om man inte haft något fel.
När jag kom hem igen fick det bli ett par timmar med röjsågen.
I kväll har jag tittat på Agenda, men jag skall inte skriva om någon politik. Det är inte säkert att mina läsare tycker om mina åsikter, även om de är de rätta.
Nu skall jag försöka ta igen lite av den missade sömnen i natt så därför "God natt!"

Inga kommentarer: