fredag 26 juni 2009

Fredag 26/6

God kväll!
Efter 11-kaffe vände jag bilen mot Värmland. De försökte få mig att stanna någon dag till, men jag ansåg att jag måste hem till mina blomkrukor på verandan. eftersom de skulle torka bort annars.
Svängde in vid Bälinge kyrka och tittade på mammas och pappas grav. Det såg bra ut och jag fyllde planteringslådan med vatten.
Resan mot Värmland flöt på bra, bättre än dagen innan. Berodde troligen på att det var mer långtradare och husvagnar som gick söderut.
Kunde inte åka förbi Jula utan att gå in. Det slutade med lite kompletteringsverktyg, bilvårdsprodukter och en avancerad väderstation. Det blir till att jobba med i morgon.
Väl hemma igen blev det en tur till graven med blommor, som Ann-Marie skickat med, samt behövlig vattning av blommorna på verandan och altanen.
Sedan blev det fotboll, semifinal i U21, Sverige-England. Tyvärr blev det oavgjort och England vann på straffar.
Ringde ett samtal till en bekant i Varberg. Vi beslöt att jag, nästa gång jag är i Alingsås, ringer,och att vi träffas för fortsatta diskussioner.
Nu får det bli något i magen. Till er säger jag:"God natt!"

Inga kommentarer: