måndag 1 juni 2009

Söndag 31/5

God kväll!
Eftersom Sofia var intresserad av att se en gospelgudstjänst åkte vi samtliga till en babtistkyrka klockan 8 - på morgonen. Det var mycket besökare, 99% svarta. Det började bra med sång och musik, men sedan blev det mycket prat. Alltsammans varade i drygt två timmar.
Det blev sen frukost och sedan skulle Heiden sova innan vi kunde ge oss iväg ut. Carolyn åkte på en musikföreställning och vi andra till ett köpcenter. Det var Elisabeths klädaffär. Hon gick dit och vi andra till en elektronikaffär. Eftersom det var svårt med Heiden gick jag och föreslog Elisabeth att vi skulle plocka upp henne två timmar senare. Så blev det.
Under kvällen har vi sett Detroit slå Pittsburgh. De leder nu med 2 - 0 i matcher.
God natt på er!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Stefan,
Idag har jag hittat en kamera, Canon Vixia HF20. Den har flashminne, 32 GB.
Priset ä 900 dollar plus tax. Detta är ändå en affär med låga priser.
Sven-Olof

Anonym sa...

Hej!
Tack för att du kollade upp det. Men 900:-+skatt det blir allt för mycket då ca 980:-. Priserna jag såg var ju på Amazon.com, Ebay.com och liknande, dom ligger runt 750:- eller drygt 819:- men Med ett kanonpaket xtra batteri, 16gb kort minne, linser, väska, hdmikabel mm.mm. Vad jag förstod så var det bara kameran som kostar 980:- utan tillbehör, ja förutom dom i kartongen givetvis.Får skylla mig själv att jag inte beställt och skickat till Kjelles adress, det hade ju gått.Kan inte motivera ett köp när det skiljer nästan 300:-
men,men det går väl fler tåg kanske.
Tusentack för hjälpen
Stefan
Kolla in adressen så förstår du vad jag menar
http://cgi.ebay.com/CANON-HF20-DUAL-FLASH-HD-2-LENS-HUGE-KIT-NEW-USA-HF20_W0QQitemZ390049999292QQcmdZViewItemQQptZCamcorders_Professional_Video_Cameras?hash=item5ad0caa9bc&_trksid=p3286.c0.m14&_trkparms=72%3A1234%7C66%3A2%7C65%3A12%7C39%3A1%7C240%3A1318%7C301%3A1%7C293%3A1%7C294%3A50

Anonym sa...

Stefan,
Vi har kollat upp här och man kan få den på postorder. Det tar dock en till två veckor att få fram den hit. Skulle ha beställts första veckan här.
Sven-Olof

Anonym sa...

Hej!
Det är lugnt.Kamrorna finns att köpa här också.Det är långt till vi ska resa.
Blir det ingen trip till Nationalparken med seqoiaträden?
Kan dock rekommendera en resa dit.
Hälsa alla
Mvh
Stefan