torsdag 4 juni 2009

Onsdag 3/6

God kväll!
Vi gav oss med friskt mod ut i trafiken igen... Vi styrde kosan mot Los Angeles, Hollywood, och Mulholland drive - east. Carolyn hade hjälpt oss att ta ut en  karta som inehöll div "utsiktspunkter" efter denna väg. När vi gav oss ut var det strålande solsken - efter en natt med blixt och dunder och lite regn - men det drog ihop sig igen till gråa moln och lite regn. Vi såg dock den stora Hollywood-skylten, vid "kullen", vid första utsiktspunkten. Vi stannade till vid några fler markerade utsiktspunkter men gav sedan upp, det var för grått för att se något. Vi såg även en del stora hus, det var nog inte riktigt "vanligt" folk som bodde där men vi såg inga kändisar ute. Vi styrde sen kosan till Sankta Monica beach men hamnade bredvid på Venice beach. Det var inget beach-väder men vi stannade till och åt en god lunch. Därefter åkte vi hem. Vi har ätit och tittat på fotboll, Costa Rica mot USA och de förstnämnda vann klart med 3-1.
Elisabeth har lagt upp en liten plan för morgondagen, fortsättning följer...
Ghostwriter E.    

2 kommentarer:

Susanne sa...

Hejsan Pappa !

Det ringde en Lars-Göran Hellman till mig igår. Det gällde en bild som Anita har tagit. Från hembygdsgården med folkdansare, en väldigt fin bild enligt Hellman. Den lät jätte fin. Tror att de ville använda den till en affisch. Jag gav iallafall klartecken. Då erkände han att det redan var påbörjat, men om jag hade sagt nej så hade de respekterat det. Jag tyckte bara att det var roligt att de ville använda Anitas bild, jag hoppas att du håller med mig. Idag har vi inget vidare väder. 8plusgrader och regnskurar, det blåser också. Må så gott och hälsa alla.
Kram Susanne

Anonym sa...

Hej Susanne!
Det är OK. Hon har tidigare låtit Kyrkan använda hennes bild på kyrkan i sitt julspel.
Pappa