lördag 27 juni 2009

Lördag 27/6

God kväll!
Vattentemperaturen klockan 10 var 21 grader.
Förmiddagen gick åt till att montera den nya väderstationen. Svårast var att lösa hur jag skulle fästa enheten utomhus. Men det gick bra och nu sitter den på en stolpe.
Åt lunch i Filipstad och därefter ringde jag till Marina om hon kunde ta en klippning. Det gick bra och eftermiddagen tillbringade jag där.
Under kvällen åkte jag till hembygdsgården i Bjurtjärn och såg bygdespelet "Bjurkärn 1810".
När jag gick från parkeringsplatsen var det en kvinnoröst som skrek:"Sven-Olof". Det var Marita Widenberg och hennes man Dan-Åke, chef för Kilstafabriken i Karlskoga som kom. De har sommarstuga i Bjurtjärn. Tack vare dem fick jag en trevligare kväll än vad jag hade tänkt att det skulle bli.
Nu har jag nyligen avslutat en måltid på grillat. Troligen får det bli en film till sist idag.
God natt!

Inga kommentarer: