lördag 20 juni 2009

Lördag 20/6

Fiskmåsen har lagt tre ägg på stenen strax utanför båthuset. Hoppas att det inte blåser upp och spolar bort boet. Det har hänt tidigare år.
God kväll!
Tittade på www.yr.no i morse. Det visade tre dagar med fullt solsken i Nykroppa. Det tog inte mer än någon timme och det hade kommit 12 mm, bland annat hagel.
Fördelen var att jag med gott samvete kunde avsluta en bok som jag påbörjat under veckan.
Vädret blev bättre och jag åkte ut till Brevik, där hembygdsföreningen hade sitt årliga midsommarfirande. Det var en hel del lotter och resultatet blev två vinster. Jag träffade en hel del bekanta. En av dem var Dorge Jageberg, min produktionstekniker under Fimektiden på 70-talet. Vi konstaterade att Fimek har stora problem i dagsläget.
När jag kom hem tvättade jag av bilen. Den blev ganska smutsig på väg till hembygdsgården. Det var ju blöt grusväg dit.
Senare under kvällen har jag sett en småmysig film med Harrison Ford, Sex dagar, sju nätter.
Eventuellt blir det ytterligare en film eller också, det troligaste, att jag börjar på en ny bok.
God natt på er!


Inga kommentarer: