fredag 17 juli 2009

Fredag 17/7

Roland med sin Mercedes 380SL, Cab.
God kväll!
Efter frukost med dagens tidningar tog jag genast tag i resterande gräsmattor. Efter att jag klippt dem färdigt och kom in såg jag att Tedenrud hade ringt. Jag ringde upp och han ville gärna komma till Nykroppa.
Jag gick till sjön och tog temperaturen, 20,5 grader. Öste båda båtarna. Hade inte gjort det sedan regnvädret hade härjat.
Roland kom och det började med ett dopp. Jag avstod, tyckte att det kunde varit lite varmare.
Lunch vid Prästbäcken före en tur till Filipstad. Hemma blev det sedan kaffe innan Roland återvände till Karlskoga.
Ensam igen. Då återvände jag till Filipstad och lämnade gårdagens lotterivinst till Simon. Fick jordgubbar och eftermiddagskaffe. Till ICA för att köpa näst sista CD:n av de 20 som ingår i dansbandssamlingen i Expressen. Köpte också en bukett rosor till Anitas grav.
Eftersom det var ett underbart väder tog jag med mig Expressen till sjön och läste den där. Solen gassade och det kändes lämpligt med ett dopp. Så blev det. Nu var vattnet 24 grader och det var skönt.
Gick över till Birgit och diskuterade lämpligt blåbärsställe för kommande tur med Janssons. Birgit hade varit ute och plockat och det fanns väldigt mycket bär. Hon tyckte att det räckte om vi plockade på min tomt, men jag tycker att det är för glest av dem. Stannade kvar någon timme och åt glass. Innan jag gick in tittade jag efter kantareller på tomten. Det fanns en del, stora som enkronor.
God natt på er!

Inga kommentarer: