tisdag 28 juli 2009

Tisdag 28/7

God kväll!
Kvart i nio var det dags för Alingsåsarna att lämna Strandkullen. Skall man hem går det fort.
Efter att ha suttit vid datan någon timme blev det plötsligt ett soligt väder och jag slängde på mig arbetskläderna. Ut och tvättade på altanen. Vid 12-tiden hade jag fått nog och gick ner till Birgit och pratade en stund innan jag åkte in till Filipstad för lunch.
När jag kommit hem och satt och läste Expressen, hade köpt TV-bilagan och därmed även tidningen, ringde det på dörren. Det var Birgit som sa:"Vad skall du göra?" -"Hur så?" -Jag tänkte att vi skall titta efter kantareller".- "OK, det jag tänkte göra kan jag göra sedan".
Hon skulle köra och jag gick med fasa in i bilen, men allt slutade lyckligt.
Vi åkte mot Skarphyttan. Det fanns mycket svamp, men vi var tyvärr för tidigt ute. Trots det plockade vi cirka fyra liter. Hon fick även mina och därmed slapp jag rensningen.
Efter ytterligare någon timme kaffedrickande och pratande gick jag hem igen. Återupptog mitt tvättande och nu är det bara det roligaste kvar, grundmålning och målning. Avvaktar lämpligt väder.
Åkte en sväng in till Oscarsgatan, där familjen Svensson - Björndahl även var på besök. Innan hemfärd blev det beslutat att de två paren skall bjudas på middag under söndagen hos mig. De var avundsjuka på mina syskons middag i söndags.
Ikväll har det varit sporadiskt tittande på allsång och nyheter. Det får bli bättre när jag är färdig med detta.
God natt!

Inga kommentarer: