söndag 26 juli 2009

Söndag 26/7

Bilder från syskonträffen.

God kväll!
Under gårdagens middag på Vildmarkskrogen bestämdes att jag skulle bjuda på middag på söndagskvällen. Det innebar att jag började dagen med att besluta vilka rätter det skulle bli. Klart var ju att det skulle bli en trerätters middag.
Efter att jag bestämt mig åkte vi in till Filipstad för att handla. Vi tog vägen förbi Susanne och Sten-Åke där Ann-Marie lämnade tillbaka spikmattan hon hade lånat och provat.
När vi kom hem gick Harry och tog ett bad i det 20-gradiga vattnet.
Jag började förbereda middagen ganska tidigt. Det fick bli ganska säkra kort eftersom det var ett tag sedan jag hade en middag senast.
Som förrätt fick det bli gravad lax med ett vitt vin som jag lagrat i vinkällaren under 5 år. Jag var lite rädd för att det skulle vara ättika, men det var alldeles utmärkt.
Som varmrätt fick det bli en annan säker rätt, fläskfilé med ostsås. Till detta fick det bli Filipstads systembolags dyraste vin, som smakade förträffligt, så det får nog bli någon mer flaska av detta vid kommande middagar.
Som dessert blev det pannacotta med hallonsås tillsammans med en likör från Gran Canaria.
Måltiden avslutades senare med kaffe och choklad från chokladfabriken Venus i Askersund samt likör av valfri sort.
Härefter gick vi upp till PC:n och ringde den felande brodern i USA och Janne fick ett långt samtal med sin broder. Även vi övriga var med.
Härefter var det dags att kalla på Filipstadstaxin med Sten-Åke som chaufför.
Vi hade en trevlig syskonträff, som är väl värd att upprepa.
God natt på er, som inte var med!

Inga kommentarer: