fredag 10 juli 2009

Fredag 10/7

God kväll!
Senaste dygnet, jag mäter från morgon till morgon, kom det 41 mm regn. Hittills högsta siffran i sommar.
Harry ringde. Ann-Marie hade ringt igår kväll och funderat på om jag kunde komma till Alingsås och följa med dem till Öland. Jag hade lovat att tänka på det. Svaret blev att vi avvaktar, jag hade en del jag måste åtgärda i början på veckan. De skulle nog också vänta eftersom det var spöregn nere i Alingsås och inte så lockande att köra bil.
Efter lunchen åkte jag in till Susanne. Hon hade tagit fram lite uppgifter om räkbåten i Karlstad.
Därifrån fortsatte jag till Janne och var där någon timme. Fick kaffe med nybakade bullar. Det blir tätt med kaffe när man gör flera besök och har svårt för att säga nej.
När jag kom hem hade det börjat klarna upp och väderstationen hade övergått till att visa kommande sol. Hoppas att det är riktigt för det känns mycket trevligare då.
Gick ner till sjön och fick se att måsboet med de tre äggen var bortspolat från stenen. Tyvärr, samma resultat som förra året. Det kunde inte vara långt kvar till att ungarna skulle stått där på stenen.
Ikväll har jag fixat mig lite grillad mat. Nu kommer jag närmast att titta på friidrott.
Till er säger jag God Natt!

Inga kommentarer: